fbpx

Alternators

Zamiast oszczędzać, kupując najtańsze azjatyckie podzespoły, warto naprawić oryginalne – wystarczą na dłużej - MAR - WACH TEAM

ZAMÓW BEZPŁATNĄ WYCENĘ

O REGENERACJI ALTERNATORÓW

Alternator, który pełni w samochodzie role pokładowej elektrowni stopniowo się zużywa, a także psuje bez ostrzeżenia. Szczególnie trudne warunki pracy tego elementu jest w zimę i właśnie w tym okresie najczęściej są przyczyną unieruchomienia samochodu. Większość usterek alternatora można naprawić.

Podobnie alternatory: zbyt niskie albo zbyt wysokie napięcie ładowania to zwykle efekt uszkodzenia regulatora napięcia; za zaniki ładowania może być odpowiedzialny uszkodzony zespół diód prostowniczych; alternator może też za sprawą zwarcia zwyczajnie przestać działać. Zużycie mechaniczne zwykle objawia się hałasem łożysk – ostatnie stadium zużycia może spowodować nawet zablokowanie wałka i zerwanie paska napędzającego alternator. Zużycie mechaniczne dotyka także kół pasowych – w nowszych autach nie są to monolity, lecz elementy metalowo-gumowe odpowiedzialne za redukcję drgań, które zaczynają hałasować, a z czasem się zwyczajnie rozpadają.

Do listy typowych uszkodzeń należy zaliczyć:

sprzęgiełka kół pasowych odpowiedzialne za odłączanie napędu alternatora, gdy nie jest on potrzebny.
Alternator może też zwyczajnie pęknąć

CO MOŻNA ZREGENEROWAĆ?

Niezależnie od tego, co się zepsuło (wyjątkiem jest dostępny z zewnątrz regulator napięcia w alternatorze), urządzenie trzeba wyjąć z auta, rozebrać – i najlepiej pozostawić to fachowcom.

Trzeba też wiedzieć, że czynności, które w starszych autach są banalnie proste – np. sprawdzenie działania alternatora za pomocą uniwersalnego multimetru, w nowszych modelach są znacznie bardziej skomplikowane. Jeśli samochód wyposażony jest w system start-stop i wyrafinowaną elektronikę sterującą dystrybucją energii elektrycznej, multimetr na nic się nie zda.

Zmiany napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika w zakresie 12,8-14,8 V w aucie bez układów zarządzania energią wskazują na usterkę regulatora napięcia; takie same pomiary w pojeździe ze start-stopem mogą być naturalne i nie świadczą o usterce.

REGENERACJA ALTERNATORA KROK PO KROKU

01
Demontaż zużytego urządzenia
02
Demontaż zużytego urządzenia
03
Demontaż zużytego urządzenia
04
Demontaż zużytego urządzenia

CO ZYSKUJESZ REGENERUJĄC U NAS?

GWARANCJA

Na okres 12miesięcy od czasu wykonania zlecenia

PEWNOŚĆ

Wykonania należytej regeneracji

ORYGINALNOŚĆ

Do naszej pracy nie używamy tanich chińskich zamienników

GWARANCJA

Na okres 12miesięcy od czasu wykonania zlecenia

PEWNOŚĆ

Wykonania należytej regeneracji

ORYGINALNOŚĆ

Do naszej pracy nie używamy tanich chińskich zamienników

FACHOWIEC RADZI

Aby nasi klienci...

byli w pełni i na długo usatysfakcjonowani, rekomenduję im pełną regenerację podzespołów, gdyż wymiana pojedynczych elementów jest mniej opłacalna, a alternatory kompleksowo zregenerowane nie ustępują jakością nowym.
ZAMÓW BEZPŁATNĄ WYCENĘ
Grzegorz Wachowicz

Grzegorz Wachowicz

Mar-Wach Team

PYTANIA I ODPOWIEDZI?

Warto oszczędzać, kupując najtańsze azjatyckie podzespoły?
Nie, warto naprawić oryginalne - wystarczą na dłużej
Od jakiej kwoty zaczyna się regeneracja alternatora?
Wiele modeli można zregenerować już od 300 - 500zł. Zdarzają się jednak sytuacje które dotyczą nawet nie zasadniczego podzespołu, lecz np. koła pasowego alternatora. W takich przypadkach trzeba zapłacić nawet 1000 zł i więcej. Jeśli chcesz dostać indywidualną wycenę zapraszamy do kontaktu z nami.
Mam 15letnie auto, warto u mnie zregenerować alternator?
Pewnie, nawet jeśli zamierzasz go sprzedać to nikt nie kupi auta z takim defektem. Podczas gdy nadal chcesz używać regeneracja alternatora jest konieczna do dalszej jazdy autem.
Czy inne zakłady, mogą zamontować w moim aucie podzespoły kiepskiej jakości?
Tak, dlatego przy wyborze zakładu bierz pod uwagę opinie, doświadczenie oraz to jaki jest kontakt z obsługą. Często niestety zdarza się, że zakład może zdemontować oryginał a wstawić tani kiepskiej jakości zamiennik. Tak jak radzi jeden z naszych fachowców "alternatory kompleksowo zregenerowane nie ustępują jakością nowym".